Főoldal Reklámkampány

Kommunikációs kampány- Reklámkampány

Miért kell kommunikációs kampányban gondolkodni és miért nem elég „csak” a szokásos módon hirdetni?

A legtöbb kis- és közepes vállalkozás végez valamilyen rendszeres hirdetési tevékenységet. Sokan választják a helyi újságokban való hirdetést, a szórólapozást, esetleg pr cikket jelentetnek meg magukról. Ezek a reklámok azonban legtöbb esetben nem tudatos tervezés eredményei, nem tükrözik a cég arculatát, nincs állandó üzenet a célcsoport felé, nincsenek meghatározva a kommunikációs célok és nem történik meg a kommunikáció eredményeinek mérése. Sok esetben többe kerül a leves, mint a hús, mivel drágább lesz a hirdetés, mint amennyi bevételt eredményez a cégnek.
A hatékony kommunikációs kampány (reklámkampány) nem egyetlen hirdetésből áll, hanem különböző hirdetési eszközök tudatos és időzített alkalmazását jelenti egy adott időszakban.
A kampány tervezése során meg kell határozni annak céljait, célcsoportjait, a célcsoportra szabott üzeneteket és azokat a reklámhordozókat (kommunikációs eszközöket), melyekkel a leghatékonyabban érhetőek el a célcsoportok. A hatékonyság érdekében az egyes eszközökhöz időzítési tervet és költségtervet kell készíteni. A kampány végeztével pedig mérni kell, hogy mennyire sikerült elérni a célcsoportot és milyen számszerű eredményeket hozott a kommunikáció. A visszamérés segítségével biztosítható, hogy a következő kommunikációs kampány még több eredményt hozzon és csak azokat a kommunikációs eszközöket használjuk, melyek a leghatékonyabb elérést biztosítják.

Kommunikációs kampány tervezése és kivételezése keretében vállaljuk:

  • kommunikációs terv készítését (célcsoport, üzenetek, eszközök meghatározása, költség és időterv készítése, valamint visszamérés módszerének kidolgozása)
  • internetes és hagyományos kommunikációs anyagok elkészítését (pl.: PR cikk megírása, szórólapok, plakátok, internetes bannerek stb. készítése)
  • kommunikációs felületek megvásárlását (pl.: újság, rádió, tv reklámhely megvásárlása)
  • a kampány megvalósulásának időzítését és végigkövetését
  • a kampány eredményeinek mérését

A hagyományos kommunikációs kampányok esetében is fontos, hogy a cég egységes arculattal (cégre jellemző színek, logó, betűtípus, szlogen stb.) rendelkezzen, és ez megjelenjen minden hirdetésében. Az egységes arculat erősíti a cég imázsát mind a célcsoport, mind a befektetők felé és  könnyebben felismerhetővé teszi a hirdetéseket, üzeneteket is. Amennyiben az Ön cége nem rendelkezik kiforrott és szabályozott arculattal, javasoljuk, hogy vegye igénybe arculat és cégimázs kialakítása szolgáltatásunkat is, melyről bővebb információt az alábbi linkre kattintva találhat: Cégimázs és arculat